HEGGELIDESIGN

Terms of Sale (in Norwegian)

Welcome to Heggeli Design. By accessing or using our website, you agree to comply with the following terms of sale. The following are written in Norwegian in accordance with Norwegian consumer protection law.

1. Parter

Selger er Heggeli Design AS, organisasjonsnummer 919827343, adresse Bekkeliveien 24A 0375 Oslo, e-post: anne.rosvold@me.com, og blir i det følgende benevnt som "vi", "oss" eller "selger". Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og benevnes i det følgende som "du", "deg" eller "kjøper".

2. Betaling

Du kan betale med Vipps eller bank-/kredittkort (Visa, Mastercard). Kortbetalinger håndteres sikkert gjennom vår betalingsleverandør (Vipps MobilePay), og beløpet trekkes først når varen er sendt. Ved betaling med Vipps reserveres beløpet umiddelbart og trekkes når varen sendes. Alle priser vises i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva) og frakt.

3. Levering

Vi sender varer til hele Norge, så lenge levering er mulig via ordinære fraktselskaper som Posten, Bring eller PostNord. Leveringstid varierer avhengig av mottakssted, men normalt sendes varer innen 2–5 virkedager etter bestilling, og leveres vanligvis innen 3–10 virkedager totalt. Ved forsinkelser som skyldes uforutsette hendelser, vil du bli varslet så snart vi er kjent med situasjonen. Frakt er inkludert i prisen, og det kommer ingen ekstra kostnader utover det som vises i kassen.

4. Angrerett

Som forbruker har du etter angrerettloven rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du mottok varen. For å benytte angreretten må du gi oss beskjed innen fristen – du kan bruke angrerettskjemaet du fikk tilsendt eller kontakte oss på anne.rosvold@me.com.

Varen må returneres i samme stand som ved mottak, og du er selv ansvarlig for returkostnaden. Returfrakt betales av kjøper, og du har selv ansvar for at varen kommer trygt frem.

Du har rett til å åpne og undersøke varen på en måte som ikke reduserer dens verdi. Dersom varen er brukt utover dette, og det oppstår en verdireduksjon, kan vi gjøre fradrag tilsvarende verdireduksjonen i tilbakebetalingen.

Unntak: Angreretten gjelder ikke for spesialbestilte produkter som er laget etter dine spesifikasjoner.

5. Retur

Ved retur må varen være ubrukt. Du har rett til å åpne og undersøke varen på en måte som ikke reduserer dens verdi. Ta kontakt med oss på anne.rosvold@me.com før du returnerer varen, slik at vi kan gi deg korrekt returadresse og prosedyre. Retur må skje innen rimelig tid og senest innen 14 dager etter at angreretten er meldt.

6. Reklamasjonshåndtering

Dersom varen har en feil eller mangel, kan du reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven. Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at feilen ble oppdaget, og senest to år (eventuelt fem år ved varer med forventet lengre levetid).

Viktig informasjon om materialvalg:

Våre lamper er laget av resirkulert og vintage glass og krystall, og små hakk, riper eller ujevnheter kan forekomme som en naturlig del av materialets historie og karakter. Slike spor av tidligere bruk anses ikke som feil eller grunnlag for reklamasjon eller retur. Du kan reklamere dersom varen er skadet under frakt (f.eks. knust glass), eller dersom lampen er defekt og ikke fungerer som den skal (f.eks. at den ikke lyser). Ved godkjent reklamasjon dekker vi fraktkostnadene for retur. Siden alle lamper er unike og håndlagde i ett eksemplar, kan vi ikke tilby en identisk erstatningsvare. I slike tilfeller tilbys refusjon av kjøpesummen. Send oss dokumentasjon og bilder av feilen på anne.rosvold@me.com.

7. Konfliktløsning

Dersom det oppstår en tvist vi ikke klarer å løse sammen, kan du bringe saken inn for Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget. Vi følger deres avgjørelser.

Forbrukertilsynet: https://www.forbrukertilsynet.no

Forbrukerklageutvalget: https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerklageutvalget